آموزش های شطرنج را به رایگان بیاموزید

شطرنج , آموزش شطرنج , آموزش رایگان شطرنج , آموزش حرفه ای شطرنج

آموزش های شطرنج را به رایگان بیاموزید

شطرنج , آموزش شطرنج , آموزش رایگان شطرنج , آموزش حرفه ای شطرنج

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رژیم غذایی مناسب برای شطرنج بازان

امروزه علم و ورزش به حدی با یکدیگر آمیخته شده‌اند که بدون شک کشورهایی که ورزش خود را با علم روز همگام کرده‌اند به راحتی گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند. شاخه‌های مختلف از جمله؛ روانشناسی، بدنسازی،تغذیه و … به کمک ورزش شتافته و آن را با سرعت تمام به پیش می‌برند. و در این میان کشورهایی که نسبت به این مقوله بی توجه باشند بدون شک در آینده هرچه بیشتر عقب می‌مانند. ورزش فکری شطرنج نیز از این قاعده مستثنی نیست و بی تردید دیگر تنها به کار کردن بر روی صفحه خلاصه نمی‌شود. مقاله زیر از محقق آرژانتینی در ارتباط با تغذیه موید این مطلب است که چگونه یک شطرنج باز می‌تواند خود را قبل و در حین مسابقه با تغذیه مناسب آماده سازد  .

برای مطالعه ادامه این مقاله بر روی این لینک کلیک کنید ( اینجا )

  • asgharsingle22 asgharsingle22
  • ۰
  • ۰

دفاع اسلاو یکی از گشایش‌های بازی شطرنج است که با حرکت‌های ۱٫ d4 d5 2. c4 c6 در شروع بازی آغاز می‌شود.

دفاع اسلاو از مهمترین گشایش‌های بسته و از شاخه‌های اصلی گامبی وزیر محسوب می‌شود. اولین بررسی‌های به‌ جامانده از این شروع بازی به دههٔ ۱۵۹۰ باز می‌گردد. استادان شطرنج اسلاواکی و شوروی از جمله آلخین ، برونشتین ، ویدمار و اسمیسلوف بیشترین ایده‌ها را در این دفاع وارد کرده‌اند.

در سال‌های اخیر دفاع اسلاو از محبوب‌ترین شروع بازی‌های استادانی چون آناند ، کرامنیک، ایوانچوک، ژول لوتیه و نایجل شورت بوده است. کرامنیک در مسابقه قهرمانی جهان سال ۲۰۰۶ خود با وسلین توپالف در ۶ بازی از ۸ بازی خود با مهره سیاه دفاع اسلاو را به کار بست.

از مزایای حرکت c6 سیاه که به دفاع اسلاو منجر می‌شود (نسبت به حرکت سنتی‌تر e6) در گامبی وزیر نپذیرفته؛ مسدود نشدن راه فیل سفیدرو، آچمز نشدن اسب سیاه در f6 در صورت حرکت فیل سفید به خانه g5 و تهدید b5 پس از گرفتن گامبی سفید (dxc4) است. عیب این دفاع هم در آن است که ممکن است سیاه برای انجام c5 تمپو از دست بدهد و اسب b8 از خانهٔ c6 محروم می‌شود.

                                                  برای دریافت این آموزش اینجا کلیک کنید

  • asgharsingle22 asgharsingle22
  • ۰
  • ۰

تاب تئوری بنیادی شطرنج اثر مایزلیس شطرنجباز نامدار روس

کتاب تئوری بنیادی شطرنج اثر مایزلیس شطرنجباز نامدار روس  است و به این قصد نوشته شده است که خوانندهٔ علاقه‌مند را گام‌به‌گام و به صورت علمی و منظم اصول شطرنج را بیاموزد، و نهایتا پس از اتمام مطالعهٔ فصل‌های دوازده‌گانهٔ آن بتواند همچون شطرنجبازی آگاه در مسابقات شرکت کند و از دانسته‌های خود بهره گیرد. کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که خواننده به تدریج مباحث و مطالب مهم را جذب و هضم می‌کند. فرض بر این است که خواننده بعد از فهم کامل هر موضوع به سراغ موضوع بعدی می‌رود.

مایزلیس چگونه آموزش می دهد ؟


در شش فصل نخست، اصول و کلیات بازی شطرنج ارائه می‌شود و هدف در شش فصل بعد، افزایش مهارت و معلومات است.
نویسندهٔ کتاب روشی اصیل در پیش گرفته است. او خواننده را با مفاهیم بنیادی آشنا می‌کند، و نه صرفا انجام این یا آن حرکت. شطرنجباز باید در هر موقعیت و وضعیتی بتواند راه صحیح را از راه خطا تشخیص دهد. پس با محفوظات صرف نمی‌توان به موفقیت رسید. شطرنج را باید طوری آموخت که بتوان بازی کرد و مسابقه داد.
تئئوری بنیادی شطرنج را میتوانید بصورت رایگان از طریق لینک زیر از مکتب خانه شطرنج دریافت کنید

برای دریافت رایگان این کتاب ایجان کلیک کنید

  • asgharsingle22 asgharsingle22